Bijna volle maan

Toen we vanavond aan het eten waren zag ik dat het weer bijna volle maan was.Ik kreeg toen wel zin om de maan eens te fotograferen, ik had al eens gelezen dat je de camera het beste op een statief kon plaatsen om bewegingsonscherpte tegen te gaan, je het beste de telelens kon gebruiken, een lange sluitertijd en het diafragma toch zeker niet boven de F20 in te stellen.Heb me hier aan gehouden maar elke keer als ik de afstandsbediening indrukte dan bleef de lens steeds zoeken naar de juiste scherpte, dus dat toen maar achterwege gelaten en dan maar gewoon met de ontspanknop foto’s gemaakt, er heel wat gemaakt die het toch niet echt waren.Deze twee kwamen het er het beste uit en ga dit zeker nog eens proberen.

Nog net geen volle maan
Nog net geen volle maan 2

Plaats een reactie